Review: Black Widow is de ideale eerste film voor MCU Fase 4

Het is gewoon twee jaar verlegen geweest omdat ik voor het laatst een nieuwe Marvel Studios-film zag, The Last Being Spider-Man: Far From Home, de film die sloot Uit ‘The Infinity Saga’. Omdat we dan gezegend zijn met Wandavision, de Falcon en de Winterseizoensoldaat, en nu Loki. Al deze shows zijn technisch gezien de ‘start’ van de vierde fase van MCU -verhalen. Toen Black Widow werd aangekondigd, was ik zowel in de war als niet zo opgewonden. Hoewel ik blij was dat Natasha eindelijk haar eigen film kreeg, realiseerde mijn non-fictie-brein zich dat dit waarschijnlijk gewoon een soort afscheidscadeau was (niet zeggen dat het onverdiend was) voor haar acteur Scarlett Johannsson. Het leek ook een geweldige manier om enkele nieuwe personages te introduceren om te gaan voor toekomstige films en crossovers. Nadat ik nu de eerste MCU -serie heb gezien, begrijp ik maar beter waarom thematisch Black Widow de ideale film zou zijn geweest om dingen te starten.

Voor alle duidelijkheid, we bederven we niets voor deze film, hoewel referenties worden gemaakt naar de Black Widow Final Trailer (beide). Dus als je alle marketing hebt vermeden en koud wilt worden, weet dan gewoon dat Black Widow zowel een bevredigend verhaal over Natasha Romanov, en het thema voortzet van recente MCU -verhalen in de nasleep van Avengers: Endgame.

Natuurlijk weet iedereen die die film heeft gezien, dat dit technisch gezien een prequel is. In feite, op een manier waarop deze film zich in de tijdlijn besteedt na Captain America: Civil War is met het gebruik van zeer vergelijkbare locatie -identificatiegegevens. De steden en plaatsen die ze reizen verschijnen op het scherm in Big Block Letters, net als in de tweede Marvel -film van de Russo Brothers.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

Tot nu toe was Black Widow slechts een cameo -personage voor de MCU

We ontmoetten eerst de live-action Black Widow in Iron Man 2, waar ze werd toegewezen om Tony Stark in de gaten te houden in de nasleep van zijn ‘I Am Iron Man’, bedrijf. In wezen was ze er om er geweldig uit te zien en kick ass. Toch herkende ze zichzelf in de volgende paar films waarin ze verscheen, zowel als een capabele operator met een goed moreel kompas en verantwoordelijkheidsgevoel groter dan zelfs die van Captain America. Dat is waar de Black Widow -film over gaat, hoe deze vrouw degene werd die de hele MCU heeft gered. We krijgen beter te kijken hoe de rode kamer haar en haar mede -‘weduwen’ heeft gevormd dan in Avengers: Age of Ultron. Maar waar deze film echt over gaat, is wat Wandavision, The Falcon en de Winterseizoen soldaat, en (waarschijnlijk) Loki gaat over: omgaan met het verdriet en het trauma dat gepaard gaat met een wereldberoemde superheld.

Laten we nu duidelijk zijn. Deze film zit vol met het soort gigantische, destructieve CGI -actie waar Marvel -films om bekend staan. De auto -achtervolgingsscène die we in elke trailer hebben gezien, is behoorlijk geweldig, en ik ben meestal geen fan van auto -achtervolgingen. In feite was het einde van die achtervolging misschien mijn favoriete auto -achtervolging in de hele bioscoop. Het was gelijke delen spannend en dom, wat volgens mij het stripboek/actie-film sweet spot is.

Het andere goede dat deze film doet, is opnieuw contextualiseren waar Black Widow is wanneer we haar weer zien in Avengers: Infinity War. Hoe ging ze van het zijn van Iron Man van Team naar de rechterhand van Team Cap? Deze film geeft je geen bullet-point overzicht van hoe dat gebeurt, maar toont de gemoedstoestand van Natasha vanaf het einde van de burgeroorlog tot wanneer we haar vervolgens inhalen.

Net als de Fast & Furious -franchise, draait Black Widow allemaal over familie

Afbeelding door Marvel Studios

We weten uit de sprong dat Florence Pugh Yelena zou spelen, de zus van Natasha, Rachel Weisz speelde haar moederfiguur en David Harbor zou haar vaderfiguur zijn. De manier waarop deze relaties uitschudden, zal je waarschijnlijk niet verrassen. Toch verbaasde ik me hoe deze relaties met mij landden. Het is het zeldzame geval van waar een prequel -verhaal wordt bediend door het publiek weet hoe het allemaal zal schudden. Dit is de laatste kans van Natasha om rood links in haar grootboek te verwijderen, en het is zo rood als het pak van Red Guardian.

Eerlijk gezegd, de belangrijkste klacht die ik zie dat fans over deze film een ​​bekende zijn van fase 1 -termijnen. De schurken worden niet echt geanalyseerd voorbij dat ze slecht zijn en moeten worden gestopt. Taskmaster is geweldig in deze film, maar deze versie van het personage is in wezen origineel voor de MCU. Wat geweldig is aan deze film is dat we talloze (vele) andere personages ontmoeten die dit in een ander verhaal kunnen verkennen. Black Widow gaat minder over de MCU als geheel en nog veel meer over het krijgen van Natasha naar de plek die we in haar eindspel vinden. Ze heeft zich volledig toegewijd aan de Avengers, een held zijn, en dat houdt in dat ze levens redden, ze niet nemen.

Als dit de laatste keer is dat we deze versie van Natasha Romanov zien, is het nog steeds triest maar minder dan twee jaar geleden. In het belang van volledige openbaarmaking ben ik twijfelachtig dat er een argument is dat zou kunnenmanier dat Natasha zichzelf had moeten opofferen in plaats van Jeremy Renner’s Clint Barton. De komende Hawkeye -serie had net zo gemakkelijk een prequel kunnen zijn zoals deze film was. Een deel van het zijn van fan impliceert het accepteren van het verhaal dat je krijgt in plaats van degene die je in je hoofd schreef.

Het einde van Natasha in de MCU, maar niet het einde van de zwarte weduwe

Afbeelding door Marvel Studios

Zelfs dacht dat dit een ongebruikelijke film is om de speelzijde van fase 4 van de MCU te starten, Black Widow doet wat een Marvel Studios -film naar verwachting zal doen. (Betekenis: blijf rond na de credits.) De toekomst voor ten minste sommige van deze personages wordt in de laatste momenten laten doorschemeren en verbindingen worden aangetrokken door andere MCU -projecten die we recent hebben gezien en die binnenkort komen. Toch doen deze elementen van de opstelling naar mijn mening geen afbreuk aan het grotere verhaal. Net als Captain America zal de mantel van “The Black Widow” door iemand anders worden opgenomen. Als de titel Natasha Romanov was in plaats van Black Widow, zou deze zelfs net zo goed werken. Want hoewel dit allemaal gaat over wat het impliceert om een ​​‘zwarte weduwe’ te zijn in de MCU, is dit het verhaal van Natasha. Het publiek wordt, net als Natasha zelf, gevraagd om rekening te houden met haar als een Avenger en haar verleden als een moordenaar.

Misschien is een eerlijke kritiek op de film de keuze die Johansson tijdens haar ambtstermijn heeft gemaakt in haar optreden. Natasha heeft ook modi: stoïcijns en quippy. De emotionele reis die ze maakt, wordt overgelaten aan subtekst, maar niets dat je een verlichte crit -minor nodig hebt om op te pakken. In wat voelt als een subversie van wat eerder is gekomen, zijn het de oudere figuren in het verhaal die hun emoties spreken. Er zouden misschien nog een paar meer momenten kunnen zijn geweest dat Natasha een ‘gevoel van de mens’ was, maar dat is gered voor een personage waar het publiek al dan niet om geeft. Toch is dit personage er een waar Natasha heel veel om geeft, en het redden van deze persoon is het laatste wat ze kan doen om haar grootboek naar zwart te krijgen.

Black Widow raakt theaters en Disney+ Premier Access op 9 juli 2021.

Wat vind je van Black Widow, en wat deze film suggereert over de toekomst van de MCU? Vertel het ons in de reacties hieronder.