New School Review

Interviews en kolommen

KC Carlson. Kunst door Keith Wilson.

Een KC -kolom door KC Carlson

(Oorspronkelijk geplaatst op 2 maart 2016)

Morgenmiddag ga ik iets doen dat ik al een aantal jaren niet heb gedaan.

KC Carlson & Johanna Draper Carlson

Johanna en ik zullen naar de Universiteit van Wisconsin reizen – Stout (in Menomonie, Wisconsin – en ik weet niet hoe mensen daar hun dagen doorgaan zonder te gaan “Doo Doo de Doo Doo … Mahna Mahna” altijd) Om met kunst- en ontwerpstudenten te spreken in combinatie met hun eerste jaarlijkse Portfolio Review Day. Mijn partner Johanna heeft eigenlijk de uitnodiging gekregen (omdat ze online veel veel zichtbaarder aanwezig is dan ik tegenwoordig), en haar rol als komische criticus past mooi in wat ze proberen, dus ik ben een beetje mee te taggen. Ik ben erg benieuwd hoe het stripprogramma van UW-Stout eruit ziet, en het is altijd opwindend om studenten te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in het maken van strips. Plus, Johanna staat enthousiast om de kans om jonge geesten te vormen. Of in ieder geval om erachter te komen welke kwesties jonge makers hebben over komische kunst en bedrijven.

Uw-stout

Het lijkt erop dat dit een vrij breed studiegebied is, omdat het programma ook kunstenaars omvat die geïnteresseerd zijn in game-ontwerp (3D-modellering, animatie, concept art, UI-ontwerp, pixelart en meer). Home Entertainment Design bevat subdisciplines met animatie (2D & 3D), digitale cinema en strips. (Ja!) Wauw, college majors zijn veel veranderd omdat ik aanwezig ben geweest!

In 2008 schreef ik een column voor deze blog die veel “portfolio -reviewverhalen” vertelde over dingen die plaatsvonden tijdens het doen van portfolio -beoordelingen terwijl ik het afgelopen decennium DC -strips vertegenwoordigde. Anders dan praten met een paar van Jeff Butler’s stripboekstudenten hier bij MATC (Madison Area Technical College) een paar jaar geleden (waar ik echt van genoot), heb ik waarschijnlijk geen “formele” beoordelingen gedaan voor tenminste een decennium.

Editor KC zal je nu zien.

Dus ik kijk uit naar het UW-Stout-evenement als een echte tweerichtingskans. Ik heb veel old-school stripboekachtergrond om te delen. De basisprincipes van structuur en figuurtekening en paginaontwerp veranderen niet veel – alleen de technieken van hoe ze worden geproduceerd. En de studenten, ik weet zeker, hebben veel creatieve ideeën en nieuwe ervaringen waar ik niet bekend mee ben. Ik ben benieuwd hoe veel ouderwetse portefeuilles ik zal worden gepresenteerd, en hoe ik me zal aanpassen aan een kijkje op het huidige werk op tablets of andere schermen, die nieuw voor me zullen zijn.

Naast de portfolio -beoordelingen zijn we ook uitgenodigd om deel te nemen aan een klassensessie. Ik kijk er naar uit om te zien hoe strips worden onderwezen, nu het goed is voor hen om officieel deel uit te maken van de academie, in plaats van onafhankelijke studies of kleine fan-group-bijeenkomsten. Onze reis is ook een terugkeer naar een gebied waar ik in de late jaren 1970 in de jaren 80 woonde, toen ik in die tijd naar school ging in UW-Eau Claire (ongeveer een uur rijden) en daarna een aantal jaren woonde en werkte. Na het UW-Stout-evenement zal ik eindelijk Johanna voorstellen aan tal van mijn oude Eau Claire-vrienden.

________________________________________

KC Carlson: Wonen in de toekomst, met zijn vele positieve veranderingen, is opwindend! Ik voel me als George Jetson, hoewel mijn toekomst waarschijnlijk vreemd zal zijn dan de zijne ooit was. Behalve dat ik verdrietig ben dat bewegende trottoirs hier alleen op luchthavens bestaan, waar ze mensen fronsen dat mensen hun honden lopen.

Westfield Comics is niet verantwoordelijk voor de domme dingen die KC zegt. Vooral dat ding dat je echt irriteerde.